24 april 2009

växthus effekten är en myt

myspace layouts





Det är faktiskt rätt många forskare som tror att teorin om växthuseffekten är felaktig. De syns dock inte lika mycket i medierna som de som benämns "alarmister". Realtid.se har gjort en intervju med en skeptisk klimatforskare.


-Tevereportrar brukar ibland säga att de är tillsagda att inte ta med mig i sina reportage. Det är inte ofta tidningar tar in mina artiklar. I höstas skulle jag vara med i en debatt om klimatförändringen med bland andra meteorologen Pär Holmgren. Men i sista stund fick jag veta att jag inte var välkommen.skriver en forskare på nedanstående länk

– Vad vi ser är naturliga och långsiktiga upp- och nedgångar i temperaturen. De har alltid funnits, och beror inte på människan, säger han. Och i ärlighetens namn har man ju ibland undrat hur Istiden någonsin kunde sluta vara istiden om naturliga variationer i klimatet inte kunde ske. Dessutom har forskare hittat bevis som tyder på att antarktis för 1000 miljoner år var ett grönt och frodigt ställe där dinosaurierna spatserade runt och trivdes länk

Realtid.se - "Växthuseffekten är en myt"





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag tycker/Anser......